Monday 23 February 2015

#7

Serabut.

Taktahu nak deal macam mana dengan hidup. Rasa macam satu satu benda himpit aku sekarang ni. Tapi macam biasalah, aku masih mampu bajet cool depan orang lain. Macam takde benda yang aku perlu segerakan.

Product launching dicepatkan seminggu awal sebab poli nak buat study weeks. Like hek eleh sangat, ada ke takde study weeks tu, kelas still jalan macam biasa. Lagi lagi bila sem ni ramai gila lecture pergi kursus sana sini dan terpaksa batal kelas tiba tiba.

Dua minggu berturut ada kem. Rasa macam nak lepaskan keduanya, atau lepaskan salah satu sebab malas nak fikir. Lagi lagi bila kem minggu ni ramai tarik diri dan baru bagitahu tadi. Like...... Okay, siapa lagi aku nak kene cari sebagai ganti ni?

Kem minggu depan pulak memang aku takde semangat langsung nak pergi. Aku tahu member aku boleh handle sendiri so aku biar dia buat kerja dia tanpa aku ganggu. Lagipun banyak benda terpaksa dia rahsiakan, so aku malas nak kacau, malas nak amek tahu, dan malas segala benda.

Aku tahu bulan 3 ni memang akan buat aku menangis gila babi. Aku tahu. Sebab aku dapat rasa. Ramai lecture yang masih belum bagi tutorial untuk di buat, di hantar, banyak lagi test quiz yang tak terbuat, dan banyak lagi kelas yang perlu di ganti.

Sem ni aku sayang kelas semacam. Bukan sayang budak kelas, tapi sayang subjek. Sebab total pointer aku baru 2.9 something. Aku ada lagi dua sem (sem ni dengan sem depan) je untuk improve aku punya pointer. Aku taknak habis diploma dengan takat 3.0. Aku nak better than that. Kalau tak lepas 3.5 pun takpelah. Asalkan 3,2 ke atas.

Takat ni masih was was untuk sambung study sebab hutang ptptn untuk diploma je dah 15k. Belum lagi kalau aku sambung degree. So aku niat, habis diploma aku nak rasa kerja setahun dua. Kalau tak sampai setahun aku tak tahan, aku nak sambung degree. Sebab tu even takde niat nak sambung skrg, aku still kene kejar pointer aku. Dan juga kene mahirkan segala jenis alatan/mesin yang ada dekat makmal.

Aku risau ni.

Lagi tujuh tahun Abah pencen. Mak pulak memang tak kerja. Aku tak boleh fikir pasal hidup aku sorang. Lagi tujuh tahun, mungkin aku kene tanggung Mak Abah, dan mungkin dua orang adek bawah aku. Aku ingat Mak cakap petang sebelum aku balik Kuantan :

" Nanti nak praktikal, nak kerja, duduklah luar. Duduk mana mana yang boleh kembangkan otak kau tu. Nanti kang dah kawen kau tak boleh buat macam macam. Sekarang ni nak pergi mana, pergilah. Mak bagi. Mak tahu kau jenis pandai jaga diri. Tapi nak kawen at least 25 tahun okay? "

HAHAHHAHAHAAHAHA. Mak percaya aku boleh berdikari tapi Mak memang tak yakin untuk bagi aku kawen. Sebab?

Rahciew :')

No comments: