Tuesday 10 February 2015

#3

Benda paling bangang dan bodoh yang aku buat malam ni ialah graph. Like hek eleh sangat umur dah masuk 20 tapi nak buat graph pun sampai sejam lebih kan?

Aku dah tahap stuck, fedap gila babas bila aku nak buat, tapi tak jumpa apa yang lecture suruh cari. Tapi luckily rumet taktidur lagi dan aku tanpa segan silu pinjam laptop dia (aku tak rapat dengan rumet sem ni).

Tak sampai 20 minit, settle dah graph aku. Sebab laptop dia windows lama. Excel 2013. Aku punya windows 8. Bermakna, takde Excel tapi Kingsoft Spreadsheets. Engko yang guna windows 8 ni tahu lah celaka dia macam mana bila kau tak mahir, dan tak rajin godeh. Memang kompem engko tak jumpa apaaa yang kau nak buat.

Fcuk.

Noob.

Suck.

Sakaiii.

Windows 8 dah makan masa aku berejam dan sekarang aku terlagha dengan update blog dengan tiga lab reports yang masih terbengkalai yang perlu dihantar esok. Suck!

p/s : guna otak bukan emosi. bila stuck dengan satu keputusan, pergi lari ke tempat lain. mungkin tempat lain tu akan bagi solution dan buat kau patah balik pada masalah kau tadi, dan selesaikan masalah tu dalam kadar segera.


No comments: