Tuesday 17 February 2015

#6

Kadang aku macam tertanya, apa ex aku buat sekarang. Sebab aku rasa dia akan habis degree bila aku habis diploma. Aku harap dia doing fine even kadang aku benci gila bila ingat balik apa yang pernah berlaku dua tahun lepas. Hahahah

Aku dah move on k.

Cuma teringat.

Nak pulih lepas kene game ni bukan amek masa sebulan dua. Lama gila kot. Lagi lagi bila hubungan tu nak cecah atau dah cecah tiga tahun. Aku taktahu bila masa aku clash, tapi yang pasti, sebelum aku spm, dia dah diamkan diri then muncul balik lepas 8 bulan.

The f kan weh?

Sebelum dia sambung degree, seingat aku bulan 9 sebab intake degree memang bulan 9, dia datang rumah, jumpa aku, ajak keluar dan dia cakap dia dapat sambung dekat UMT. Then bila dia masuk sana, drama lain pulak berlaku dan tetibe aku rasa kene game tapi aku nafikan.

Biasalah perempuan. Mana boleh terima hakikat kan? Kakakakaka!

Then aku biarkan sampai lah aku dapat tahu dia patah kaki dan admit ward for 2 weeks dan di jaga oleh seorang perempuan. Ye, perempuan yang kerap tweet pasal dia, post gambar berdua dekat fb, jadikan gambar berdua as twitcon dekat twitter tapi ex aku masih menafikan dia ada apa apa dengan perempuan tu.

Dan dengan tiba tiba aku dipersalahkan atas alasan tak caring, tak amek port langsung pasal dia.

" Saya masuk hospital sebab patah kaki lepas tu suspek denggi awak langsung tak amek tahu. Awak tahu tak dia jaga saya tiap malam, bila pagi berkejar pergi kelas, balik kelas bawakkan saya makanan. Awak ada peduli? "

Like the f. Aku taktahu pun dia warded tetibe aku kene marah macam tu macam ye lahh semua tu salah aku sebab aku tak caring.

Berapa bulan lepas tu dia balik Jb masa aku cuti sem. Then dia tetibe mesej cakap kejap lagi datang rumah nak jumpa Mak aku dan nak ajak aku keluar. You know, masa tu aku tengah webcam dengan kawan aku dan aku terus meloncat dari katil, terhempas laptop dan terus tenung dinding.

Tetibe aku dah pakai tudung, dan dia dah muncul depan pintu. Dan tetibe juga aku dah masuk dalam kereta, dan dia cakap :

" Tanyalah apa yang awak nak tahu. "

Aku cuma tanya, siapa perempuan tu, dan dia jawab kawan. Aku tanya soalan tu banyak kali sampai jawapan kawan berubah pada :

" Saya tersayang dia tapi saya nak awak sebab dia tak cantik. "

Tetibe juga tangan aku tersinggah dekat pipi dia. Aku tak sengaja but bila fikir balik aku puas. Aku tak kesah pun dia nak curang atau apa. Tapi kau dah curang then kau hina perempuan yang jaga kau selama dua minggu like lelaki jenis apaa kau ni?

*

Tipu kalau aku cakap aku dah lupa semua benda kalau hakikatnya aku masih ingat pertama kali tangan aku naik dengan lelaki tu adalah kali terakhir aku couple. 2013 and now dah 2015. Aku harap kau dah berubah dan tak buat perangai tak elok kau tu dekat perempuan lepas aku.

The end.

Tamat sudah sesi meroyan aku kali ni dan aku tutup kisah cinta bangang aku ni dengan lagu I'm not the only one by Sam Smith. Kakakakakakaka

No comments: