Monday 5 October 2015

#17

Nak borak apa ni?

Masa line macam siput sedut, kemain mencurah idea seorang saya untuk menulis dan meluahkan rasa. Tapi bilamana line full bar, idea terus lesap entah ke mana. Mungkin sebab sepatutnya saya siapkan slide show untuk presentation esok dan study sikit sikit tapi sebaliknya saya buka perempuanburok saya ini.

Kenapa perempuanburok?

Sebab saya memang burok dan sering dihina. Like tak kesahlah kalau seorang saya ini betul burok, muka penuh berjerawat batu, muka hangus bagai ikan bakar, mata juling dan masih juga tak centre sampai skrg dan peduli hape dengan semua itu kan? Yang penting seorang saya ini bahagia.

Tapi apalah yang dikejar sangat dengan kebahagian dunia ni kalau sekadar hidup pinjam udara dari tuhan, makan dari belas ehsan tuhan tapi selalu nafi apa apa yang tuhan bagi.

Cukuplah sekadar " Alhamdulillah. Terima kasih tuhan kerna kurniakan aku ibu bapa yang belum lengkap dan masih suku di mata orang orang tapi masih dan tetap gigih banting tulang demi meneruskan kelangsungan hidup di zaman zombie pun taktahu nak hidup macam mana ni (zaman gst dan takde satu benda pun murah & percuma) "

Cukuplah sekadar " Alhamdulillah, Terima kasih tuhan kerna pinjamkan abang akak abang adek dan adek yang belum tentu pertama tama hulur tangan masa aku jatuh di lembah kejahilan tapi masih sanggup tahan kata nista manusia tentang aku ini dan aku itu. "

Cukuplah sekadar " Alhamdulillah, Terima kasih tuhan untuk lelaki itu yang bukanlah terlalu menjaga apatahlah lembut budi bahasanya tetapi sering pinjamkan telinga untuk dengar tangisan seorang aku pabila kecundang dalam pelajaran dan kecundang dalam perjudian seorang kawan. "

Cukuplah sekadar " Alhamdulillah, Terima kasih tuhan untuk mereka mereka itu yang masih belum pernah jemu untuk mengutuk, mengherdik, menerima, dan juga segala sifat baik mahupun burok dalam dunia ini. Mereka mereka yang ada tiap kali aku ini lemas dalam permainan teman durjana dan mereka mereka yang berani menjatuhkan hukuman ke seorang aku ini dengan lagak seperti tuhan. "

Untuk setiap udara yang aku sedut, untuk setiap apa yang aku hembus, untuk setiap maksiat yang aku buat, untuk setiap ibadah yang aku lakukan, aku mohon untuk kau terus kurniai aku ini rahmatMu yang tak berpenghujung dan takbersempadankan.

Tuhan, untuk kali akhir ini, aku mohon untuk permudahkan segala urusanku kali ni. Moga keringat mak abah berbalas dengan air mata kebahagian bilamana ujian yang satu ini dipermudahkan.

#Pray4Me #DemiMakAbah #TheStruggleOfFinalYearStudent #DiplomaInFoodTechnology #Pray4FYP

No comments: